![]() |
|
|
#1 |
|
Beginneling
|
Hallo allemaal,
Weet iemand hier hoe je popcorn lekker zoet kan maken? Ik heb dus een popcornmachientje, werkt prima, maar nu nog zoet maken. (poeder)suiker erover strooien is echt niet hetzelfde. Volgens mij moet je proberen een soort caramellaagje over de popcorn te krijgen, maar hoe pak ik dat het beste aan. Iemand enig idee? groetjes, Henny |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Enthousiasteling
|
zo lekker als in de bios krijg je het niet (of als in een zak) dan heb je echt een goede popcornmachine nodig en dat wordt wel een plakboel. wat je zou kunnen proberen, (probeerseltje) is er stroop of zo overheen te gooien en het geheel af te bakken in de oven zodat de stroop wellicht indikt... het is maar een ideetje ...
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Beginneling
|
Citaat:
Jawel hoor! Het doet me eigenlijk ook een beetje pijn aan m'n hart, om het recept te delen, maar enfin. Ik heb er jaren over gedaan om tot deze bereidingswijze te komen..... Als ik popcorn maak, dan lopen alle kinderen in de buurt uit om ervan te eten..... Nodig: - een grote pan met een dikke bodem ( heel belangrijk, want anders lukt het niet) - mais voor popcorn - witte suiker - een beetje zout. - klein scheutje olie De crux zit 'm in de werkwijze. Verhit een klein beetje olie in de pan en voeg een kopje mais toe. Zet het vuur hoog totdat de de eerste korrels beginnen te "poppen". Uiteraard de deksel op de pan. Zet het vuur nu laag en laat de popcorn uitpoppen. Neem nu per kopje mais een kopje suiker en een snufje zout. Neem het deksel van de pan en gooi de suiker en het zout over de hete popcorn. Neem een houten lepel (pas op voor knoflook luchtjes etc) en blijf de popcorn roeren. Neem de pan van het vuur en blijf roeren. Ga met de lepel goed over de bodem, om de ontstane caramel goed over de popcorn te verdelen en om aanbranden te voorkomen. Blijf roeren totdat de popcorn is afgekoeld en de caramel knapperig is geworden. serieus lekker veel plezier Mitsz |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Beginneling
|
Bedankt voor jullie reacties. Mitsz ik ga jouw manier zeker binnenkort uitproberen! Ben benieuwd.
groetjes, Henny |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Beginneling
|
Het werkt erg goed! :-D
een dikken bodem is echt nodig! (Rookmelder vond het ook niet leuk) :-S En wees geduldig met proeven kan een stuk heter van binnen zijn dan je denkt :-O auwie groetjes billydekat |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Beginneling
|
Hahaha,
ja het kan behoorlijk heet zijn he Billy? Leuk dat je het geprobeerd hebt. De kids hier in de buurt vinden dat ik het vaker moet maken hehe. groetjes Mitsz |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Beginneling
|
Goede tip,
Hier een variatie om je tanden heel te houden. Maak de popcorn separaat in pan of in een kom in de magnetron (ca 5 minuten vol vermogen). Zet een pannetje met suiker en zout op het gas en wacht tot suiker is gesmolten. Doe dan de gepofte (dus goed uitkijken naar ongepofte korrels) mais erbij en roer tot alles is geraakt. |
|
|
|
|
|