![]() |
|
|
#1 |
|
Beginneling
|
Wie weet waar dit Argentijnse broodbeleg in Nederland of Belgie te koop is?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Enthousiasteling
|
Kun je wellicht even uitleggen wat het is?
Ik heb er namelijk nog nooit van gehoord! Vond trouwens wel dit recept, wellicht is het dus zelf eenvoudig te maken? DULCE DE LECHE Ingredients 3 liters of milk 800g of fine sugar 2 spoons of vanilla essence 2 little spoons of baking soda Instructions Mix the milk, sugar, vanilla essence and baking soda in a big saucepan. Boil for about two hours mixing continuously so that it doesn't stick to the saucepan, until a dense brownish dough is obtained. Serve with cookies or toasted bread. It also can be used as a filling for alfajores. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Beginneling
|
Wat ik bedoel is een kant en klaar broodbeleg uit potje of tube. Het is gemaakt van superzachte room ( en eigeel) en heeft een subtiele karamelsmaak.
Er is hier wel iets caramelachtigs voor op brood te koop (pot met beren erop) maar dat smaakt erg chemisch en is minder vloeibaar. Dulche de leche is redelijk bekend als ijssmaak. Bij AH is Hagen-Daaz vanilleijs met gesuikerde noten en caramelsaus te koop. Deze geeft ongeveer dezelfde verse smaaksensatie als de Argentijnse DDL (maar dan zonder de noten). Zelfmaken is geen optie het gaat om het gebruiksgemak. Het is bovendien erg moeilijk om een gerecht een goede caramelsmaak te geven, het wordt al gauw te sterk. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Enthousiasteling
|
Hallo Dulche,
Ik heb het gevonden voor je, je kunt het in een duitse webshop bestellen, in potjes etc. http://www.mate-tee.de/catalog/advan...=dulce&osCsid= Succes er mee ! |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Beginneling
|
Citaat:
Maar Dulche de Leche is heel makkelijk zelf te maken en ook ergggg lekker Koop een blikje gecondenseerde gesuikerde melk bij AH en laat dit 3 en een half uur pruttelen onder water, af laten koelen en het blikje open maken en in een potje doen. Wij zijn er verzot op en is niet van de echte te onderscheiden. veel succes. Joke ![]() |
|
|
|
|
|
|