![]() |
|
|
#1 |
|
Enthousiasteling
|
Wie weet er een goed recept voor Spare ribs in honingmarinade? Ik heb er al verscheidene geprobeerd maar ik vind de honing het lekkerste en juist die kan ik nergens vinden.
Alvast bedankt, Jeroen Laatst aangepast door Sacha : 03-10-2005 om 23:26. |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Nieuweling
|
Citaat:
nOU JEROEN IK WEET WEL EEN LEUK TENTJE MAAR DAT IS FAILLIET HOORDE IK, NIET GEK MET ZÚLKE PRIJZEN |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Chef-kok
|
Ingrediënten voor 4 personen:
1 kg spareribs voor de marinade: 80 ml vloeibare honing, 60 ml sojasaus 50 ml oestersaus, 1 el bruine suiker 6 cm vers geraspte gemberwortel 3 geplette teentjes knoflook 1 theelepel tomatenpuree, scheutje arachideolie snuifje kaneel cayennepeper en zout - Maak met bovenvermelde ingrediënten een marinade en giet deze over de spareribs. Dek af en laat een nacht in de koelkast staan. - Verwarm de oven voor tot 190°. - Plaats de ribbetjes op een rooster boven de braadslee en laat ongeveer 1 uurtje in de oven, draai regelmatig om. - Serveer bij voorkeur met aardappelen in de schil, of bruin boerenbrood en wat rauwkost. Hier met witlof, stukjes tomaat en avocado. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Beginneling
|
Om de marinade nog beter in de spareribs te laten trekken kun je deze eerst met een vork inprikken.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Enthousiasteling
|
In wat voor Pan moet je zoiets bakken of is de oven het meest geschikt ?
Groetjes, Jeroen |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Beginneling
|
Citaat:
Wij maken spareribs meestal in de oven klaar. Je kunt kiezen voor combi (magnetron/hete-lucht) of alleen hete lucht. |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Beginnend enthousiasteling
|
het ligt er natuurlijk ook aan of je gare spareribs heb of niet.. maar las ze rauw zijn eerst gaarkoken dan dag in marinade leggen dan inderdaad in de oven garen..
en dan lekker smullen ![]() |
|
|
|
|
|