![]() |
|
|
#1 |
|
Beginneling
|
Hola,
Ik woon in Nerja, Spanje en zo nu en dan mis ik wel eens de Hollandse pot. De meeste dingen kun je hier wel krijgen, maar filet americain heb ik hier nog nooit gezien. Kan iemand mij aan een recept helpen zodat ik het zelf kan maken? Anna |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Beginneling
|
ik zou niet weten hoe je het zelf zou moeten maken. Misschien kan je het eens vragen aan een slager als je in nederland bent.
|
|
|
#3 |
|
Beginneling
|
2ons steaktartaar, kappertjes, zure augurken(kleine, ook cornichons genoemd), 1echalotte, mayonaise, tabasco(de groene is zachter), ketchup, worchestershiresaus, beetje zout.
Doe het vlees in een diepe kom. laat kappertjes uitlekken, snij de augurken in brunoise(teerlingen 3 op 3mm.) en uitlekken. Voeg een schepje mayo en een beetje ketchup toe en meng met de ondertussen fijngesneden echalotte , de kappertjes en de augurken onder het vlees. Breng op smaak met enkele druppels tabasco, worchestershiresaus en zout. proeven en verder afsmaken naar eigen zin. Strooi eventueel een beetje verse gehakte peterselie als garnituur, het oog wil ook wat. Dit verkleurt snel, dus net voor de maaltijd maken en nooit teveel. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Banned
|
mmmm, lekker
! Bedankt voor het recept! Ik ga het eens proberen zelf lekker vers te maken, volgens mij smaakt dat veel beter.Laatst aangepast door Sacha : 25-11-2011 om 16:29. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Banned
|
Je moet het ook niet zien maar gewoon lekker proeven
! |
|