![]() |
|
|
#1 |
|
Chef-kok
|
Ook een zoutloos dieet kan aangenaam op smaak gebracht worden door gebruik te maken van kruiden en aromaten.
Zo kan vis bereid worden met venkel, citroensap, kerrie of witte wijn. Vlees kan op smaak worden gebracht met knoflook, uien, peterselie, dragon, kampernoelies... Voor sommige groenten kan zout vervangen worden door suiker: wortels, erwtjes, rode kool, venkel, witloof. Andijvie en bloemkool gaan perfect met knoflook. Wat citroensap geeft een heerlijk aroma aan tomaten en kampernoelies.
|
|
|
#2 |
|
Beginneling
|
Mijn ouders hebben een webshop speciaal voor natriumarme (zoutarm), glutenvrij, suikervrij, eiwitvrij producten.
Kijk hiervoor op (verwijderd door moderator) NOTE! geen reklame zonder toestemming. Daar is dit forum nl. niet voor. Laatst aangepast door Sacha : 02-11-2011 om 11:43. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Banned
|
Ik gebruik ook het liefst zo min mogelijk zout, niet vanwege een dieet maar omdat je op andere manieren al voldoende aan je dagelijks hoeveelheden zout komt. Extra zout toevoegen aan eten doe ik dus liever niet, teveel zout is ongezond en je krijgt er ook alleen maar super veel dorst van.
|
|
|
|
|
|